miércoles, 27 de marzo de 2013

I. Naturalista. Actividad física.


La alimentación y la adolescencia. Actividad física.



• Justificación: 

Con esta unidad se pretende que el alumnado alcance a comprender la importante relevancia que tienen los buenos hábitos alimenticios a la hora de alcanzar el mejor rendimiento intelectual en los procesos de aprendizaje. Esta actividad se ha realizado con el grupo  bilingüe de 2º ESO.

•Objetivos:
Estudiar  la relación entre la  alimentación y la actividad física

• Contenidos conceptuales:



-          La importancia de una dieta equilibrada.
-          La alimentación según el tipo de actividad física
-          Las ventajas de la actividad física.
-          La nutrición y el rendimiento escolar.
-          La importancia del desayuno.     

•Actividades:

 Responder a un cuestionario.

  • Evaluación:
  1. Reconocer los errores más frecuentes en la alimentación de los adolescentes y sus posibles consecuencias.
  2. Ser capaz de dar consejos para tener una alimentación de calidad.
  3. Reconocer los posibles efectos negativos de una mala alimentación en el rendimiento escolar.
  4. Recoger los cambios que han llevado a cabo a raíz del nuevo aprendizaje; de no haberlo hecho  deben incluir los que sí deberían hacer.



Unidad didáctica: La alimentación y la actividad física.


Types of physical activity

ç
http://www.clipartguide.com/_pages/0511-1001-2403-3508.html
1. Light activity
Adolescents, who do not play sports, do not exercise regularly or work as clerks and spend much of their day sitting.

2. Moderate activity
Adolescents who play a sport like soccer, swimming or athletics at least 3 times a week; two hours a day or brisk walk at least an hour a day. Young people working as mechanics, waiters, gardeners or undertaking agricultural activities.



3. Strenuous activity



Adolescents who regularly engage in a competitive sport like football or athletics, or the young men who have a job requiring great physical effort, such as, porters, woodcutters, etc..


http://www.iclipart.com/download.php?iid=164851&submit=&keys=sport&notkeys=&start=0&andor=AND&c1=COLOR&c2=BANDW&s1=&s2=&release1



Did you know that if you do physical activity...?
• Your muscles and bones will become stronger and stronger.
• Your self-esteem will improve and you will feel more confident in your abilities.
• You will enjoy good health.
• You will perform better in your studies and enhance your learning capabilities.
• You will be less exposed to the use of substances harmful to your body (like alcohol and drugs).
• You will use more energy so you'll have better control over your body weight.
• Your body image will improve.


Physical activity will increase your…


• Resistance
• Force.
• Flexibility.
• 
Speed.


http://www. 167161&submit=&keys=strength&notkeys=&start=125&andor=AND&c1=COLOR&c2=BANDW&s1=&s2=&release1=&release2=&previewcheck=&cat=All&type iclipart.com/download.php?iid=
  

Constant physical activity develops your capabilities in…



 Coordination.

 Agility.

 Balance.


http://www.clipartguide.com/_pages/0511-1004-0301-0814.htm


¿Cómo?... simple: 

• Practica deportes.
• Juega con tus amigos.
• Realiza actividades al aire libre en familia o con tus amigos.
• Participa en grupos de danza y baile.
• Utiliza las escaleras en vez del ascensor.

How?...It´s simple:
• Dance and participate in dance groups.
• Use the stairs instead of the elevator.
• Do outdoor activities with family or friends.
• Play sports.
• Play with your friends.

  • Activities

Answer the following questions:

  1. How many types of physical activities are there according to the effort?
  1. What are their differences?
  1.  Which one would describe you better?
  1. Name some aspects that physical activity will improve.
  1. Name some types of physical activities that are not considered sports.
  2. Should we change our eating habits depending on the type os sport or physical activity?
  3. List good eating habits dependending on the type of activity.
  1. How?...It´s simple.  Match English and its translation into Spanish in the previous text.

María Caballero

No hay comentarios: